5/27/2012

DIY egen rabarberchutney

Mammas present del 1: Med många kalas i maj och en fattig studentplånbok, får man vara påhittig. Mina rabarber här hemma växer och växer, så varför inte använda sig av dem? Kokade en god chutney, perfekt till grillat, bara som sås eller blanda i lite creme fraiche och du har en lite lättare sås.
Klicka på bilden ovan om du vill skriva ut receptet.

Rabarbern hälldes upp i en utav alla burkar jag sparat på, en tygbit från en gammal klänning som inte används längre, klipptes i en rundcirkel och ett rosa sidenband bands runt.
Eftersom min handstil är helt åt skogen, använde jag mig av min dynamoapparat och skrev vad burken innehöll.
De turkosa lyktorna i bakgrund är även de presenter som jag hittade på loppis härom dagen. Min mamma älskar turkost och rosa. Det verkar även som hennes dotter tycker likadant :)

En turkost rosa klänning som legat till sig i garderoben under vintern och äntligen fått titta fram.

3 kommentarer:

  1. Kanske man skulle prova =) Har tänkt göra rabarbermarmelad, de växer så det knakar i landet =) KRAM och ha en bra dag...

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar klänning! Vad är det för ett fint rosa halsband du har? Kram /Nellie

    SvaraRadera
  3. Vilken fin bild på dig! och vad snygga salladsbesticken blev!

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.