9/21/2012

Att gegga och kleta

Vilken störtskön och härlig kväll jag haft tillsammans med mina gamla klasskompisar. Som nu fått tag i en stor gammal superläcker industrilokal som de hyr tillsammans i Eskilstuna. Re Form verkstan har de döpt sitt kollektiv till. Deras blogg finner ni här.
Dessa ljusstakar stod de på marknader tidigare och sålde för att få ihop till hyran på Reform verkstan. Toppenfina tycker jag!
 osså alla dessa detaljer runt om i den häftiga gamla industilokalen! Tänk att gamla dosor kan vara så vackra, turkosa färgen gillas massor men även formen. 
Eva och Cecilia blandar diverse oljor och örter till välgörande salvor för kroppen! Fina Jenny fotade nästan hela kvällen. Jag vet att jag sagt det tidigare, men snällare människa än Jenny är svår att hitta. Du vet hon är en sån människa som det bara lyser snällhet från. Hon är inte bara snäll utan väldigt vacker också.
Här kokas det lavendelsalva på spisen, med bivax och olja som värms ihop


Alla möbler i lokalerna är second hand fynd eller containerfynd. Det här bordet är byggt av material som de hittade utanför lokalen, på gården.

Bilder från gamla böcker som gjorts om till tavlor och så mina fötter förstås :)

Ibland önskar jag att jag bodde i Eskilstuna, för det är ju där de flesta jag träffat de senaste åren bor. Det är där jag känner till kulturlivet och det är där en del av mig har fått fäste.

Vi träffades i kväll och lärde oss hur man kunde göra egna salvor, läppbalsam och bodyscrub av saker man har hemma i skafferiet och ute i naturen! Toppen kväll, vi har rört i grytor, blandat, björklöv, med ringblomma, lavendel och andra sköna ingredienser...
Pratat om svampar och lyssnat på Finsk dansbandsmusik, skrattat massor, jag har varit klumpig och sagt hoppsan hejsan mest hela tiden.
Sen har vi skrattat lite mer, men efter den stora pizzan, som fyllde hela magen och en väska full med salvor var det dags att köra de 9 milen hem. Hip hop musik i högtalarna (säger man hip hop fortfarande`?! eller håller jag på att bli gammal?!) jaja.. jag kände mig väldigt ung när jag lyssnade på musik i bilen på högsta volym. Fylld med glädje över att ha fått träffa mina vänner igen och en förundran över hur häftigt det är när man träffar vänner som man inte sett på ett tag, men ändå kör på som vanligt... som att man alls inte hade varit borta från varandra.

Suckat av välbehag för de är såna här stunder i livet då jag mår som bäst... pysslandes tillsammans med vänner.
Fy fan vad jag är glad för att jag har ett toppenliv just nu, inte med så mycket pengar i fickan men med desto mer glädje!

5 kommentarer:

  1. Hej Helena!

    Vad fint du skriver om våran pysselkväll! Och himla fina bilder med. Jag hade verkligen en toppenkväll med er också =D

    Stor Kram
    Cilla

    SvaraRadera
  2. Vilket inspirerande ställe! Ni verkar ha haft en underbar kväll tillsammans!

    SvaraRadera
  3. Härliga inspirationsbilder och vackert skrivet! /Maria

    SvaraRadera
  4. Vilken helt fantastisk underbar och cool lokal!

    SvaraRadera
  5. Vilken underbart gäng! Så kul att träffa likasinnade och bara göra det man gillar, fast tillsammans. :) Jag gillar tavlorna ovan. Jag har fått massonitbitar utsågade från en gammal bokhylla av min pappa, dessa tänkte jag tänkte göra tavlor av. Jag blev nyfiken på vilken typ av upphängning det är på tavlorna ovan, det ser ut som metallringar, stämmer det? Kram /Nellie

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.