10/04/2012

Bulla upp i flera bemärkelser...

Det här med porslin i sina gömmor, det är något som tas upp i torsdagens tema hos Fabriken.
 
Att bulla upp med vackert porslin är något jag sysslar med mest jämt och så fort jag går in på loppisar kommer jag därifrån med minst en porslinsgrej.
 Här har jag bullat upp med porslin, inspirationsböcker och andra bullar :)
Koppen överst köpte jag på Liljevalchs, den rosa koppen är från Indiska och turkosa skålen från loppis, men det står Saga form under.
Burkar av alla de slag är en annan sak som det finns massor av i köket... och det viktigaste av allt är att ha en burk för favorit teet, för det är något som går åt här hemma. Särskilt så här på hösten.
Idag är det dessutom Kanelbullens dag upptäckte jag i morse... så här ska ätas bullar... inte hembakta dock, för det där med husmor och bullbak finns det andra som är bättre på än mig. I dag blir det istället Findus bakta bullar
I bakgrunden syns en stor trave med olika dessertfat som alla är loppisfynd. Det är ju så kul att blanda friskt.

En glad kanelbullens dag till er alla!

4 kommentarer:

  1. Ja, det är ju svårt att låta bli porslinet på loppisar...

    SvaraRadera
  2. FIiiina bilder på fina köksgrejer ;)

    SvaraRadera
  3. Jag känner igen det där med porslin på loppis, för mig brukar det bli nya skålar. :) Åter igen, superfina bilder! Kram
    ps. jag har en ny blogg, vi har slutat med Kanel & Cayenne-bloggen

    SvaraRadera
  4. Jag känner igen mig i porslinsbegäret. Små söta koppar, skålar, tallrikar... kan man väl aldrig få nog av, va? Att duka med udda koppar anses ju inte heller konstigt längre, så det är ju bara att "go crazy" :-)

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.