10/31/2012

Istället för att slänga....

Under utbildningen gick vi igenom olika teman och ett var plast, då vi bland annat fick sy saker i kaffepåsar. Jag sydde en påse med inspiration från kylväskor.
Just kaffepåsar är väldigt tacksamma att sy i eftersom man inte behöver sicksacka kanterna, utan man bara klipper och syr det man önskar, plasten repar inte upp sig.



Om du ska sy en egen kasse kan jag rekommendera de kaffeförpackningarna som är något grovare i materialet, dvs. mer plast i eftersom dessa håller formen lättare och håller längre dessutom.

Så hem och spar nu, då kan man sy alla möjliga saker exempelvis den här och den här.

Ledsen att det är lite glest mellan inläggen här, men jag håller på och bockar av massor av saker som har deadline inom snar framtid och måste hinna. Jobba jobba jobba...
 

2 kommentarer:

  1. Riktigt superläcker! En sån vill jag verkligen göra! Nu ska här sparas kaffepaket.... Borde gå fort för jag dricker kaffe som en svamp suger vatten :)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Super snyggt och bra modell. Borde lära mig att sy dragkedja:-)

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.