2/11/2013

DIY gör om dina skolådor


Har länge tänkt investera i House doctors fina lådor, men kom på häromdagen att jag kan faktiskt göra något liknande av gamla skokartonger. Så här kommer min version av upcyclad skolåda.
-----------------------------
Have been longing for House doctors beautiful boxes for a long time now, but a few days ago I realized that I can make my own boxes from old shoeboxes. So heres my version in what to do with an old shoebox.

Du behöver: Sax/ presentpapper/ lim eller dubbelhäftande tejp / Öljettverktyg / Öljetter/ (mina köpte jag på Panduro, används i vanliga fall till scrapbooking /Elastiskt band / knappar / sytråd/ tjock synål
-----------------------
 You need: Schissor/ gift wrap/ glue or doublesided tape/ Eyelet punch/ eyelets/ Elastic cord/ buttons/ sewing needle / colored thread
1. Börja med att täcka skolådan med fint presentpapper, även locket.
2. Gör hål i locket som på bild nr2 och används öljettverktyget till att både ta hål samt placera öljetterna på angivet ställe. Jag hade ungefär 2 centimeter mellan hålen.
---------------------------
1. Start to wrap your shoebox with a beautiful giftwrap.
2.Make holes as shown in picture two and place the eyelets in the holes with the eyelet punch.
 3. Gör hål med en nål där du ska sy fast knappen
4. Sy fast knappen med färgad sytråd
------------------------
3. Make holes with a thick sewing needle
4. Sew the button in place with a colored thread.



20 kommentarer:

  1. Men, wow, vad snyggt! Vem behöver köpa dyra boxar när det går att göra egna så där fina!? Jag måste nog prova.

    SvaraRadera
  2. these boxes are really beautiful!!!! I'm in love with the stripy wrapping paper!!!
    xxx Ale

    SvaraRadera
  3. Jättefint - måste testa!

    SvaraRadera
  4. Ännu en gång står jag och bara gapar av din kreativitet och påhittighet1 Skitsnyggt, rent ut sagt!

    SvaraRadera
  5. Så snyggt!!! Jisses vad du är duktig :) Ha en bra kväll. Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Åh tusan vilken bra idé! Grymt snygga!

    SvaraRadera
  7. Mycket snygga! Knappen gör ju hela skillnaden. :) Kram

    SvaraRadera
  8. Great! I really like your wrapping paper they're simple and elegant! Thanks for sharing this project!

    SvaraRadera
  9. Superfint! Det här får man nog prova någon gång. Kram S

    SvaraRadera
  10. Jag smäller av så fina, blir alltid lika impad av din kreativitet o dina ideer. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  11. Snyggt, ser superproffsigt ut. Hade aldrig gissat att det var ett "hembygge" :-)

    Ska väl tillägga att jag ibland verkligen gillar den handgjorda, hemgjorda känslan, men det är också kul när man lyckas skapa något som hade kunnat vara köpt i en fin inredningsbutik.

    SvaraRadera
  12. Jag såg detta igår när jag satt på akuten med Fialotta. Kommenterade inte då eftersom det blev vår tur, men oj så snygga! Jag har tänkt många gånger att jag ska klä in skokartonger i papper, men öljetterna och den elastiska tråden var ju verkligen pricken över i! Så fina verkligen! Det ser så proffsigt ut med den fina finishen, fortsätt så!

    SvaraRadera
  13. Men guuuuuuuud vad fint!!!
    Det måste jag bara testa, gillar sån där typ av förvaring.
    STORT tack för inspirationen!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  14. so clever!!! lovely, thanks for shering!

    SvaraRadera
  15. Hello , so beautiffull
    Kiss from france !!

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.